דפים

קרקע חקלאית להשקעה

כל האדמות בישראל הינם בעלי יעוד מסויים, היעוד מגדירה בצורה ברורה מה ניתן לעשות באדמה זאת, או במילים אחרות איך ניתן לנצל את האדמה מסוג כלשהו בצורה הכי אפקטיבים לצרכים הרצויים. לדוגמא: בפ"ת בשטח של סגולה השטח מוגדר כאזור תעשייה, מה שזה אומר שהיעוד של האדמה/קרקע זו הינו למסחר ותעשייה, לעומת זאת פארק הכרמל שכל השטח שלו מוגדר כשמורת טבע, משמע אדמה/קרקע זו מיועדת לשימור ואסור לבצע שום שינויים בה. וע"פ כל יעוד שניתן לראות על הקרקע ניתן לדעת מה יכול ללהיות בעתיד בקרקע ולפי  זה גם ניתן לדעת את הערך של כל קרקע. לפני יעודו עדיתי.

במדינת קטנה כזאת כמו שלנו ככול שעוברים השנים כך האוכלוסיה ואזורי מגורים הולים ופוחתים, לכן מפשירים הרבה קרקעות ויש כל פעם יותר ויותר ביקוש בקרקעות לבניה, כמובן שלא כל קרקע חקלאית תופשר ולכן יש צורך במחקר איכותי בשביל להעריך פוטנציאל של קרקע חלקאית להפשרה עתידית.

 כמה נקודות מאוד חשובות שחייבים לבדוק לפני להולכים להשקיע בקרקע חקלאית
 - לבדוק את סטטוס הקרקע בתמ"א הארצי ותוכניות מקומיות בשביל לוודא שהיא אכן נלקחה בחשבון כשטח שאמור לעבור שינוי יעוד למגורים בעתיד
- חשוב ביותר לוודא שעל הקרקע זו אין תכנון לבנות תשתית ארצית כלשהי כפס רכבת או כביש בין עירוני
- מיקומו של השטח הספציפי שמציעים לכם ואת מרחקו של השטח מאזור בנוי (לכל שהקרקע צמודה לבניה קיימת כך הסיכוי להפשרה יותר גדול ויותר מהר)
- חשוב מאוד לוודא שהקרקע זו רשומה בטאבו על שם המוכר ושלא מדובר שקרקע השייכת למדינה

ועוד כמה נקודות חשובות מאוד שצריך לקחת בחשבון ולהתיחס אליהם
- צריכים להיות באזור מקומות עבודה זמינים ואטרקטיביים או תכנון רציני להקמה של מקומות כאלו.
- צריכה להיות באזור עיר או ישוב הנהנים ממוניטין טוב ומציגים נתוני גידול אוכלוסין קבועים לאורך השנים.
- צריכה להיות באזור תשתית כבישים המקשרת בקלות את התושבים לנתיבי התחבורה המרכזיים בארץ.
- רצוי שברשות המקומית כבר התבצעו דיונים לגבי הרחבת שטחי המגורים בסביבה.

מי שלוקח את העניין ברצינות ואכן מבצע בדיקה מקיפה של כל הקריטריונים האפשריים בעצם משפר בעשרות אחוזים את סיכויים ההצלחה של ההשקעה ומגן על עצמו ממצבים לא נעימים.

בהצלחה ..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה