דפים

טיפים למכירת דירה עם תוצאות מקסימליות


מכירת דירה/בית זו מכירה הגדולה והחשובה במעלך לפחות ה-10 שנים הבאות, לכן חשוב מאוד לעשות את התהליך המכירה בצורה הכי נכונה, כל טעות קטנה ולא רצויה יכולה להביא להפסדים כספיים לא רצויים.

שלב א' : השלב הכי חשוב זה להחליט שרוצים באמת למכור, כי יש הרבה אנשים שרוצים רק לבדוק את השוק, הכוונה לבדוק כמה הם יכולים לקבל על הנכס שלהם, פעולה כזאת "בדיקה" ולא באמת רצון מכירה גורם לנזק גדול לנכס, כמו שנקראת בשפה המקצועית "הנכס נשרף". הנכס מאבד את המומנטום של גל החשיפה הראשוני, קונים רציניים מאבדים עניין, והבעלים נותר בסופו של דבר מול קונים מעטים ולא בשלים לביצוע עסקה.

שלב ב' : שלב לא פחות חשוב זה תמחור נכון של הנכס, ,תמכור נכון זה הגורם שיקבע כמה טלפון תקבלו מקונים רציניים. הרבה קונים לא זוכרים את המטרה העיקרית של המחיר שיווק (יצירת עניין אצל מספר מקסימאלי של קונים). ברגע שהמחיר שיווק גבוה מדי זה מרתיע קונים, התוצאה שקונים פשוט לא מתקשרים. כמובן המטרה העיקרית זה לקבל מחיר סגירה הכי גבוה ולא מחיר שיווק הכי גבוה, (לא להיות מושפעים ממחירי שיווק של השכנים)

שלב ג' : פרסום מסיבי של הנכס, כל קונה שנוסף למעגל המתעניינים בנכס יכול לייצר אפקט של עליית המחיר. לכן עליכם למצות כל מדיה פרסומית רלוונטית בכדי לייצר פניות וטלפונים. מעבר לכמות הפרסום, גם האיכות חשובה. הקפידו לפרסם את ביתכם בליווי תמונות. וכמובן בטקסט החופשי למתאר את הנכס היטב כי ההבדל בין המודעה שלכם לעשרות מודעות נוספות שהקונה הפוטנציאלי רואה כל יום זה הטקסט החופשי.

שלב ד' : חשוב לזכור, יש הבדל משמעותי בין מתעניינים לקונים רציניים. לכן חושב מאוד לתת טיפול נכון בקונים. עליכם לוודא את מידת הרצינות של הקונה, את יכולתו הכלכלית לבצע את העסקה ואת לוח הזמנים שלו. לצערנו עסקאות רבות מתפוצצות בשלבים מתקדמים עקב חוסר יכולת מימוש של הקונה, בעיות מימון וכו' – עובדות המעכבות את המכירה שלכם. השתדלו לעבוד מול הקונים דרך הצעות מחיר ראשוניות בכתב על מנת להוכיח רצינות. המשך המו"מ יתנהל כמובן בעל-פה.

שלב ה' :  נהלו מו"מ רציונאלי – האתגר הגדול ביותר. מו"מ מקצועי אסור לנהל מהלב, באופן אמוציונאלי. כל טעות במו"מ על נכס נדל"ן עולה עשרות אלפי שקלים. טעות יכולה להיות גילוי של עודף מידע, "קצר" בתקשורת מול הקונה, מניפולציות משני הצדדים ועוד. עליכם לזכור כל העת כי מדובר בתהליך עסקי נטו – מטרתנו היא להגיע לעסקה המיטבית מבחינתנו, לא למכור את הבית בהכרח לאנשים שאנחנו מחבבים או יהפכו להיות חברינו הטובים ביותר…

שלב ו' :  שקלו שימוש בסוכן נדל"ן מקצוען – לקראת המכירה ראיינו סוכני נדל"ן. הציבו את הרף גבוה מאד ועיבדו רק עם סוכן אשר הצליח לשכנע אתכם ביכולתו להשיג עבורכם את העסקה הטובה ביותר באמצעות שיטות העבודה שלו. סוכן נדל"ן מקצוען ורציני יוכל להשיג עבורכם תוצאות מיטביות, ולכן אל תתפשרו בבחירה זו. במידה ואף סוכן שפגשתם לא הצליח לשכנע אתכם, צאו למכירה בכוחות עצמכם ונסו להשתמש בטיפים הנ"ל על מנת להפוך את התהליך לנוח ומהיר ככל האפשר, וכמובן – רווחי!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה